Dupa ce MIG 35 nu a facut parte din afacerea militara a secolului, MiG-35 si MiG-35D sunt gata de lupta, incercand sa atraga interesul eventualilor cumparatori .

Pentru cine nu stie, MiG-35 este versiunea cu un singur scaun a MIG-ului 35, iar MiG-35D este versiunea cu doua scaune a Mig 35, un avion de lupta rusesc din generatia 4 + + .

Mig 35 nu este un avion nou, este doar o dezvoltare a avionului MiG-29K/KUB si MiG-29M/M2, fiind proiectat ca sa rezolve toate problemele pe care le-a avut Mig 29 .

Principalele caracteristici MiG-35/MiG-35D sunt :

- integrarea avionicii din a cincea generatie ;
- posibilitatea de integrare a diverselor tipuri de armament de origine ruseasca si straina ;
- integrarea unui sistem de contramasuri, destinat sa apere avionul de atacurile altor avioane ;

Avionica noua si integrarea unor arme mai avansate decat cele primitive cu care era echipat Mig 29, ofera posibilitatea MiG-35 si MiG-35D sa îndeplineasca un numar mare de misiuni, ca un adevarat avion multiol :

- misiuni de superioritate aeriana împotriva luptatorilor din a patra si a cincea generatie ;
- misiuni de interceptare a atacurile aeriene ;
- misiuni de atac la sol si distrugerea tintelor cu arme de mare precizie, fara a intra în zona de aparare aeriana
- misiuni de recunoastere cu ajutorul echipamentelor electronice si optice-radio-tehnice aflate in dotare;
- misiuni de participare la actiunile de grup si de control aerian de deasupra unor grupari de avioane de lupta .

Asa cum scrisai, structura MiG-35 si MiG-35D este facuta in urma experientei exploatarii avioanelor MiG-29K/KUB si MiG-29M/M2, fiind aduse urmatoarele imbunatatiri:

- a crescut capacitatea de încarcare cu armament, datorita celor noua puncte de acrosaj externe;
- a crescut capacitatea rezervoarelor interne de combustibil, avionul putand folosi rezervoare externe de combustibil si avand echipament de realimentare cu combustibil în timp ce zboara ;
- poate functiona în conditii meteorologice tropicale ca urmare a imbunatatirii protectiei la coroziune;
- a fost redusa semnificativ semnatura radar;
- are trei canale fly-by-wire si sistem de control cu redundanta cvadrupla.

Pentru ca MIG 29 avea foarte multe probleme de fiabilitate, MiG-35 are durata de viata de 40 de ani, un timp mediu între reparatii (MTBO) foarte mare, iar costurile unei ore de zbor cu Mig 35 sunt de 2,5 ori mai mici decât cele cu MiG-29

MiG-35 si MiG-35D are un sistem de alimentare cu oxigen independenta, adica oxigenul necesar pilotului este produs la bordul avionului .

Cele doua motoare cu care este echipat MIG 35 sunt motoare RD-33MK, motoare care au o tractiune mai mare decat motoarele RD-33 cu care era echipat MIG 29.

Motoarele RD-33MK au o camera de ardere fara fum si un sistem de control electronic, de tip FADEC, astfel incat durata de viata a motoarelor de pe MIG 35 este de 4 000 de re.

La cererea clientului, MIG 35 poate fi echipat cu duze de tractiune vectoriala, duze care confera MIG 35 o manevrabilitate crescuta în lupta dogfight .

Avionul de lupta multirol MIG-35 si fratele lui MIG-35D este echipat cu radar AESA care confera un avantaj datorita:

– gamei extinse de frecvente de functionare;
– posibilitatii de a ataca obiective simultane in aer si la sol;
– unei raze de detectie mare;
– unei rezolutii îmbunatatita în modul de mapare de suprafata;
– rezistente crescute la bruiaj .

Sistemul IRST al MIG 35 cu echipamente de observare infra-rosu, TV si cu laser a fost dezvoltat folosind tehnologiile spatiale, care nu au fost aplicate anterior în domeniul aviatiei.

Avioanele MiG-35 si MiG-35D sunt construite cu o arhitectura deschisa, adica pe MIG 35 si MIG 35D poate fi instalata orice fel de avionica si pot fi integrate orice fel de arme .

Mig 35 cu un singur loc si versiunea MIG 35 cu doua scaune, Mig 35D, au acelasi echipament de bord si aceleasi arme;